Dlaczego warto używać taśm pakowych z nadrukiem?

Pakowanie produktów to czynność, której nie można zaniedbać, bez względu na to, czy prowadzimy sklep internetowy, czy firmę produkcyjną. Poza opakowaniem zbiorczym (np. kartonem) i wypełniaczami niezbędna jest również odpowiednia taśma pakowa, którą możemy zamówić z nadrukiem. Dlaczego warto wybrać taki wariant?  Rola taśm pakowych Zamykanie paczek czy łączenie ich w ramach większego opakowania zbiorczego […]

Pakowanie produktów to czynność, której nie można zaniedbać, bez względu na to, czy prowadzimy sklep internetowy, czy firmę produkcyjną. Poza opakowaniem zbiorczym (np. kartonem) i wypełniaczami niezbędna jest również odpowiednia taśma pakowa, którą możemy zamówić z nadrukiem. Dlaczego warto wybrać taki wariant? 

Rola taśm pakowych

Zamykanie paczek czy łączenie ich w ramach większego opakowania zbiorczego (np. na palecie) to podstawowe zadanie taśm pakowych. Oznacza to, że muszą być trwałe, mieć odpowiednią do powierzchni siłę klejenia oraz muszą być przystosowane do warunków (temperatura, wilgotność powietrza) pomieszczeń, w których będą stosowane. Dzięki taśmom zapewniamy paczkom szczelność, bez której trudno mówić o skutecznym transporcie towarów. Taśma pakowa z nadrukiem w tym kontekście jest także informacją dla odbiorcy. Jeśli jest przerwana lub niekompletna, to oznacza, że podczas transportu lub doręczenia doszło do nieuprawnionego otwarcia. 

Inną ważną funkcją taśm pakowych jest informowanie o zawartości osób, których dana paczka dotyczy. Ma to szczególne znaczenie w wypadku przedmiotów narażonych na zniszczenie, czyli np. wykonanych ze szkła, porcelany, czy też elektroniki. Taśma pakowa z nadrukiem może ostrzegać także przed tym, iż zawartość jest lekka i nie można na niej składować innych paczek. To w zasadzie jedyna możliwość, aby zadbać o bezpieczeństwo towaru w trakcie przewozu, magazynowania i doręczenia, zwłaszcza gdy sklep lub producent korzysta z usług firmy kurierskiej czy zewnętrznego transportu. 

W przypadku każdej działalności nastawionej na sprzedaż produktów niezwykle istotną funkcję pełnią spójne działania marketingowe. Taśmy pakowe z nadrukiem mogą również w nich pomóc. Wystarczy, że znajdzie się na nich nadruk firmowy. Może to być logo, hasło reklamowe lub inny komunikat do adresata, który podtrzyma dobre wrażenia z zakupu. Co istotne, zakup taśm z własnym nadrukiem nie jest trudne – wystarczy skorzystać z naszego kreatora. 

Jak zaprojektować własne taśmy pakowe z nadrukiem?

Dobór odpowiedniej taśmy pakowej to nie tylko stworzenie projektu samego nadruku. Kluczowa w tym wypadku jest decyzja, z jakiego materiału ma być wykonana taśma, a także jej rozmiar, tj. szerokość, długość pojedynczej rolki i szerokość pojedynczego nadruku. W TCM Service Twoja firma może wybrać taśmy wykonane z papieru, polichlorku winylu (PVC) oraz kilka wariantów taśm z polipropylenu, np. z klejem akrylowym na bazie wody czy PP Solvent z klejem na bazie kauczuku naturalnego. 

Każda z taśm ma swoje właściwości i przeznaczenie, zarówno pod względem temperatury stosowania, jak i rodzaj powierzchni oraz szybkości klejenia. W kontekście nadruku warto pamiętać, iż taśmy mogą mieć jedną z trzech barw bazowych (transparentna, biała, szara), a sam projekt nadruku może składać się z maksymalnie 3 kolorów. Dodatkowo nasz kreator zawiera podstawowe elementy graficzne i pola tekstowe do wypełnienia (np. danymi teleadresowymi). Kreator umożliwia również poznanie orientacyjnego kosztu zamówienia przed jego faktycznym złożeniem. 

Powiązane artykuły
  • Gdzie kupić taśmę do pakowania?

    Wybór odpowiedniej taśmy do pakowania może wydawać się prosty, ale w rzeczywistości wymaga uwzględnienia wielu czynników, takich jak rodzaj ma...

    Czytaj więcej
  • Bezpieczne pakowanie szkła w praktyce

    Pakowanie szklanych przedmiotów zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem uszkodzeń. Często słyszy się o sytuacjach, w których podczas przeprowadzki...

    Czytaj więcej
  • 5 trendów w projektowaniu taśm pakowych z nadrukiem na nadchodzący rok

    Projektowanie taśm pakowych z nadrukiem to istotny element budowania świadomości marki. Do najbardziej ekscytujących aspektów w zakresie projekto...

    Czytaj więcej
Zobacz wszystko